Nädal DJI Inspire 1 drooniga :: Digitest
DJI Inspire 1 näol on tegemist tootega, mis paigutub kommertsdroonide hierarhias täpselt väiksema DJI Phantomi ja suuremate DJI S-seeria mudelite vahele. Erinevalt DJI Phantomist suudab Inspire 1 pakkuda kahemehe seadistust, mis peaks andma võimaluse luua oluliselt keerukamaid õhukaadreid. Mis muljeid tekitab DJI Inspire 1 peale nädalast kasutamist inimesele, kes on aastaid lennanud hulga suuremate kaamerakopteriga? Sellele küsimusele leiame vastuse allolevas artiklis.
Esmalt aga vaatame videot, mis sai kokku pandud Tartu lähedal paari päeva jooksul Inspire 1 drooniga filmitud klippidest. Video autor: Martin Raju.
Hoolikalt läbi mõeldud komplekt
Mugavus – DJI Inspire 1 kasutajakogemuse saab kokku võtta selle üheainsa sõnaga. Alustaks sellega, et Inspire 1 komplekti kuulub transportimiseks vajalik kohver – jäävad ära isemeisterdatud kastid ja kohvrid, mis tihti ei paku varustusele piisavalt kaitset. Kohvrit disainides on mõeldud ka aktiivsemale kasutajale – lisaakude jaoks vajalikud kohad on kohvris olemas. Inspire 1 kohver pole küll tugevast paksust plastikust, kuid elab siiski kergelt üle nii matka kui ka lennureisi.
Lisaks reisikohvrile on drooni juures hulk detaile, mis näitavad, kui läbimõeldud tootega on tegemist. Üheks neist on puldile integreeritud ekraanihoidik, mis suudab hõlpsalt hoida nii väiksemat nutitelefoni kui ka suuremat tahvelarvutit.
Tähelepanu püüdis ka see, et DJI on kaasa pannud külma ilmaga lendamiseks aku soojas hoidmiseks vajalikud padjakesed(?). Lisaks sellele on aku enda mahutavusele ja reisivale inimesele mõeldud – 99,9Wh akusid tohib lennukiga transportida, kuna enamikel lennufirmadel on akude limiit seatud 100Wh juurde.
Lennuks valmistumine
Lennuks valmistumine on tehtud kiireks ja lihtsaks. Võtad kohvrist lennumasina, paned propellerid ja kaamera külge, lülitad sisse ja masin ongi valmis lendama. Pole tarvis ühtegi tööriista, sest kõik käib kiirkinnitustega.
Multirootori tarkvara uuendamine on tehtud väga mugavaks – tuleb vaid uus tarkvara mälukaardile panna ning edasine käib juba nutiseadme kaudu.
Ohutust silmas pidades on väga meeldiv näha, et DJI on muutnud tarkvara uuendamise kohustuslikuks – peale uue tarkvara tulekut on aega kolm päeva, et tarkvara uuendada, muidu Inspire 1 enam lendu ei tõuse.
Selline lähenemine on minu silmis õige, kuna Inspire 1 kasutajate hulgas on kindlasti ka inimesi, kes ei ole kursis kehtivate lennureeglitega. DJI poolt seatud tarkvaralised piirangud ei anna neile võimalust lennata seal, kus see lubatud ei ole.
Lendamine
Inspire’ga oli üllatavalt mõnus lennata. Hea ilma korral on ta väga stabiilne ja allub hästi kontrollile. Keskmisest suurema tuulega saab samuti hakkama, kuid on tunda, et mugavalt ta end tuules ei tunne.
GPS-režiimis lendamine on väga harjumatu, kui oled alati manuaal-režiimis lennanud. Suurim erinevus nende kahe režiimi vahel oli minu jaoks:
- Manuaalrežiimis lennates saab õhuvõtte lõpus juhtkangi lahti lasta ning masin võtab sujuvalt hoogu maha
- GPS-režiimis peatub masin kohe peale kangi vabastamist ning seeläbi võib õhuvõtte lõpp natuke liiga järsk jääda.
Lennates tasuks kindlasti tähelepanu pöörata sellele, et suurte metallesemete või –ehitiste juures (nt metallist raudteesild) võib Inspire kompass häiritud olla.
Negatiivsed tähelepanekud
Üht-teist jäi Inspire puhul silma ka negatiivselt poolelt. Esiteks kindlasti võimekus tuules. Väiksema tuulega on Inspire 1 väga stabiilne. Keskmisest suurema tuulega on droon natuke ebakindel – samas kindlasti lennuvõimeline.
Üksinda kasutades ei saa samaaegselt liigutada kaamera YAW ning PITCH telge ning nende liikumine on tihti natuke liiga järsk. YAW telje liikumine on piiratud, mis võib seada piirid mõningate kaadrite tegemisele.
Sarnaselt teistele kiirendusanduritel põhinevatele kaameraalustele ei suuda aga ka Inspire 1 kaamera hoida horisonti sirgena kui toimub kiire külgsuunas liikumine ja/või ümber telje pööramine.
Õhtupimeduses ei jõua kaamera sensorile piisavalt valgust ning materjal jääb mürane.
Fotod on vaid 12Mpix, mis mingil määral piiravad väljaprinditud (kvaliteetse) foto suurust.
Internetis levivad DJI Inspire 1 raami kohta kuuldused, et raam on nö „vedel“ ning vibreerib. Kuna oma silm on kuningas, siis sai proovitud, kas kuuldustel ka tõepõhi all.
Testvideo: Armin Mitt
Filmisime lendavat kopterit nii jalad üleval kui jalad all, aga mingisugust normaalsetest piiridest suuremad vibratsiooni ei suutnud tuvastada. Suure tõenäosusega on raamidel, millel esineb vibratsioon, mõni mootoreid hoidva kinnituse kruvi liiga lahjalt kinni – tasub üle kontrollida (sh ka teised kruvid mõistliku aja tagant)!
Plussid ja miinused
+ Mugav kasutada
+ Stabiilne video
+ Mõistlik FOV, pole kalasilm
+ 1080p 60 FPS võimekus
+ Transpordikohver kaasas
+ Lisaakude kohad kohvris
+ Läbimõeldud ekraanihoidik
+ Aku 99,9Wh, saab lennukisse võtta
– Stabiilsus tuulega
– Horisondi kõikumine külgsuunas lennul
– Kaamera võimekus pimedas
– Kaamera üles-alla liikumine ühemehe seades liiga järsk
– Kaamera YAW teljel liikumise amplituud piiratud
– Fotod vaid 12 Mpix
Kokkuvõtteks
Kokkuvõtvalt võib öelda, et Inspire 1 on oma suuruse kohta suhteliselt võimekas. Inimesed, kes tunnevad, et DJI Phantom piirab nende võimeid, peaks kindlasti olenevalt ambitsioonist vaatama DJI Inspire 1 või suuremate kopterite suunas. Hobifotograafile või –videograafile, kes eelistab mugavust ja kasutuslihtsust, on Inspire 1 hea valik.